Saturday, March 12, 2011

Tengok Merong Mahawangsa kat Panggung


"Hamba bukan seorang raja, tetapi rakyat seperti kamu semua."
"Apa guna hidup lama, kalau kita menjadi hamba (kepada manusia lain)."

[sambil diringi runut bunyi yang dimainkan oleh Orkestra Filharmonik Malaysia .......]

kemudian...aku pun berpantun.................

"Sampai masa tibanya waktu 
Redup hati kami berdua
Bila dua jasad bersatu
Hidup mati jadi bersama"


hehehe......mantap..mantap..........
Storynye mlm semalam wife ajak nengok MERONG MAHAWANGSA kat MBO The Spring... and.. selepas membeli tiket maka kompomlah kitorang akan tengok cerita ni jam 10... 
Punyelah ramai yg nak nengok jugak (mcm takde hari lain)... 
Tapi yang best....kitorang org petama masuk dlm panggung.. 
mamat cleaner pun tak abis clean panggung lagi.......

bebalaoi ke bayor tiket nak tengok cerita epik melayu nie..... 
bagi aku..bebaloi beb. best n suka n puas ati jugak lah... 
(sampai temimpi2 jadik merong masa tido malam tadi.....ceh....) 

Dan saat paling best masa nak perang tu "aku" (sebagai merong) pun beri ucapan kat rakyat jelata dengan penuh semangat..........
"Hari ini, mungkin ada yang tak kan kembali.
Atau mungkin, semua sekali akan rebah ke bumi.

Demi maruah, dan kesejahteraan negara kita, 
Marilah kita bersama tebas, petualang bangsa!

hehehe......
nak tau tak....... masa aku muda-muda dulu. Ada lah aku ikut akak aku  ngan kawan dia nengok cerita tamil kat wayang memalam buta..  Masa dlm panggung tak rasa apa2... tapi bila keluar dari panggung baru kitorang perasan...
kitorang je yang putih waktu tu.. yg lelain gelap2 belaka...

miliop..........

No comments:

Post a Comment